Lugna dagar

Igår var det annandag påsk och eftersom jag jobbar mot ett svenskt konto så fanns det absolut ingenting att göra på jobbet. Efter att ha studerat aftonbladet och diverse andra sidor så var jag så uttråkad att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Så jag satt på mig jackan och drog ut på en promenad. Solen sken stundvis, några regndroppar träffade mig också och vinden var rätt kylig, men det slog definitivt att sitta och trada framför datorn. Eftersom jag hade glömt mp3spelaren hemma så var det trafiken och någon enstaka kvittrande fågel som fick göra sig hörda. Jag hade knallat en bit när något på min högra sida fångade min uppmärksamhet. Blicken drogs automatiskt till det gula nästan lysande och jag kunde knappt tro min ögon. Men där satt de i små klungor och jag blev liksom varm i hjärtat. Tussilago. Det kändes så svenskt, så bekant, så hemma.. 

image225
Små, gula, ganska omärkvärdiga och helt underbara :o)

    
Det sista är ibm..

På påskafton var Andreas och jag ute och åkte lite och då lyckades jag knäppa en bild på honom. Han gillar inte riktigt att vara med på bild, men där hade jag ju honom fast vid ratten så han kunde inte fly ;o)
           
Sen var jag hemma i Latchford och där blommade det på baksidan.  

På påskaftonkvällen drog vi ner till stan där vi mötte upp med Andrea och Thomas. De hade bokat bord åt oss fyra på en thairestaurang. Japp här hölls det inte med nån klassisk påskmat, utan vi körde på vår egna stil :o)
Det låg väldigt mysigt på nedre plan och rummet vi satt i var trevligt och varmt. Även om servicen lämnade lite att önska så var maten helt underbar och det var väldigt avslappnat och skönt där vi satt med ett varsit glas rödvin.
Vi gick senare vidare till en pub som Andrea och Thomas gillade pga atmosfären. Och jag förstår varför, det var hemtrevligt och lättsamt och man var inte tvungen att vara uppiffad heller. Så ett återbesök ser jag verkligen fram emot :o) 
 Andrea och Thomas myser vid busshållplatsen. Vinden var iskall och vi hade svårt att tro att det skulle vara såpass mycket som 5 grader ute den kvällen..
Andreas och jag försökte också hålla oss varma ;o)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0