Något nytt äntligen

Så äntligen händer det något på jobbfronten. Länge har jag stått och tuggat på exakt samma ställe, och det gör att varje dag i stort sätt har sett likadan ut som den föregående. Jag behöver väl inte ens förklara hur trist det är.. Men nu blir det lite av en nytändning, något som får mig att vakna till lite. Jag sitter ju på kontot Svenskt näringsliv, vilket är jättekul, men lite för lite att göra i min gruppering. Men nu håller jag alltså på att träna för att även sitta på Carlsberg, vilket känns väldigt spännande. Nya rutiner, nya typer av ärenden och framförallt så sker allt på engelska. Karen har suttit i ca 1 år på kontot och är alltså den mest erfarna. Hon är en jättesöt tjej som med stort tålamod går igenom alla detaljer och alla frågor jag har. Så det känns för första gången på länge som man får ta tag i något och som att man kommer vidare en aning på det här stället.


Annars knaprar jag på en kur antibiotika för att bli av med min nu minst 5 veckor gamla förkylning. Inatt drev hostattackerna bara upp mig tre gånger, så det verkar redan ha börjat tagit effekt. Skönt att äntligen få tillbaka lite energi.


Vad gäller vädret så är det grått och trist för den mesta delen av tiden, om det inte regnar vill säga. Men i och med sommartiden så blir det iaf ljusare på kvällen och det känns härligt. Sen börjar man kunna se en del knoppar som blir större och större på träd och buskar så förhoppningsvis börjar det bli mer grönska snart med. Igår såg jag faktiskt en rosenbuske som tittade fram över en mur och lyste med sina stora rosa blommor. Så snart så ska väl våren vara här. Hoppas jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0